Så kom den med lidt forsinkelse. Den nye kampagne fra Rick Warren. Den har fået det helt utrolige gode slogan: Fællesskab der rykker. Unskyld mig, men når jeg ser sådan et slogan, i kirkelige kredse tænker jeg, den titel har de ikke brugt meget tid til at tænke over, eller også er de ved at løbe sig trætte. Jeg håber af gode grunde på det sidste, for der er ikke meget at hente her. Prøv blot at se den reklame som man har kunnet se nogle steder på det sidste.
Fælleskab der rykker og de sædvanlige 40vildledende dage med Rick Warrens ubrugelige evangelium. Man burde lave reklamen om til find fem fejl. Men lad os bare prøve at sige find eén fejl.
Og her er svaret. Der står ikke noget om Jesus. Men selvfølgelig om Rick Warren. Men ret skal være ret. Jeg undersøgte hvor meget der stod om Jesus på den hjemmeside der kører kampagnen purposedriven.dk. Jesu navn kunne findes hele to gange. Men det der stod var ikke noget nævneværdigt.
Men okay, nu sker det nye, i en kirke nær dig. Fælleskab der rykker med Rick Warren. I USA er de allerede et skridt foran. De har været denne kampagne igennem. De er nu nået til deres 40 dages kærlighedskampagne. Ja den er god nok, 40 dage med kærlighed. Men det bliver nok først om to år, at vi kommer så langt. Personligt håber jeg da at vi er kommet på bedre tanker inden da. For jeg vil hellere holde 40 dages bibelkampagne, og 40 dages evangelisationskampagne, og 40 dages omvendelseskampagne. Men allermest en livslang Jesuskampagne. Men det er vist ikke moderne mere. Måske det kunne blive det igen?
NB: I denne uge vil der komme et indlæg om tre advarselstegn som vises allerede i starten af bogen “Det målrettede liv”. Tre tegn der burde gøre at man ville sige, der er noget galt her.