Okay tid igen til lidt sjovt. Det kan godt være at evolutionisterne ikke synes det her er sjovt. For de kommer til at blive fremstillet som ret godtroende i videoen nedénunder. Og så bliver de ikke engang nævnt. Den handler såmænd om hvordan fiskene ifølge darwinister og andre godtroende mennesker er kommet op af vandet engang og blev til landdyr. Det er bare et af utallig mange huller som der er i evolutionsteorien.
Europarådet har forresten anbefalet at Intelligent Design skal forbydes i undervisningen og evolutionsteorien skal være den eneste der skal fremmes i de europæiske skoler. Dette er et slag på ytringsfriheden, som vi er mange der vil kæmpe imod. Hvis du ønsker at være med i den kamp kan du give din underskrift på følgende hjemmeside: Hjemmeside for protest mod Europarådets resolution mod Intelligent Design
Vi går ikke ind for at forbyde evolutionsteorien, men vil have at respekt for ytringsfriheden og trosfriheden, også i de europæiske skoler.
I morgen fredag kommer første del af omvendelse.dks serie om de fire evangelier. Hvorfor er der fire evangelier og ikke bare en, og hvad kendetegner de forskellige evangelier, er det du vil få svar på i denne serie.
4 replies on “Evolution er for sjovt”
Der er et problem med denne video. Nu skal jeg ikke “beskytte” evolutionsteorien. Men den fisk der blev ædt af en bjørn er imod evolutionsteoriens principper. Bjørnen vil først blive udviklet fra fisken mange, mange millioner af år senere – hvis man altså tror på evolutionen. Har egentligt tænkt på.. Dette fiske-noget-her.. Påstår evolutionærene at det var før eller efter dinosaurerne? Just wondered.. 😀
Ps. Angående om Intelligent Design bør undervises i skolerne. Selvfølgelig! Dog ikke i biologi-timerne. Jeg synes biologi timerne er for evolution + argumenter IMOD evolutionen. Men selve Skabelsesberretningen hører altså hjemme i religionstimerne. Ikke fordi jeg mener det er usandt, men det har jo ikke særlig meget med biologi at gøre, som på samme måde som evolutionen. Kan du følge mig?
Tja for at finde ud af hvordan en computer virker er det rart at vide hvordan den blev lavet. Med hensyn til biologi, vil det også være rart at vide hvordan vi og alt andet biologisk er skabt. Det gør det noget nemmere at finde ud af hvordan tingene fungere.
Jeg kan godt forstå dit synspunkt hvad angår undervisning i biologi. Jeg mener dog ikke at der er noget i vejen for at undervise i både Intelligent design (ID) og evolutionsteorien. Da ID er mere videnskabeligt funderet end Evolutionsteorien. Men det vil jeg hellere bruge et nyt indlæg på at forklare, så jeg også kan forklare det ordentligt. Så tak for inspirationen.
Jeg har dog ikke noget imod at der bliver undervist i evolutionsteori, men mener klart at dens svagheder ( og der er mange) ikke bliver kommunikeret nok ud i undervisningen, og at den har brug for et modspil af ID.
Signe, du har misforstået noget. 😉
Intelligent Design har intet med skabelsesberetningen at gøre – det er kreationisterne, der trækker på denne, ikke ID bevægelsen. Derfor har ID også en fin plads i biologiundervisningen (eller bør have).